Sporcuların Maç Öncesi Beslenmeleri Nasıl Olmalı? | BEST Basketbol

E-Posta:

info@bestbasketbol.com.tr

Hemen Arayın:

0533 693 63 30

Maç Öncesi Beslenme

Sporcuların Maç Öncesi Beslenmeleri Nasıl Olmalı?

Sporcular için maç öncesi beslenme, optimum seviyelerde konsantrasyon sağlama ve uzun süre, iyi oynamak için kas enerjisine sahip olma açısından önemlidir.

Eğer sporcular midelerinde hiçbir şey olmadan veya arabada tüketilen hamburger, patates kızartması ve gazlı içecek ile dolu karınlarıyla antrenmanlara veya maçlara gelirlerse, performans ve konsantre olma yetenekleri zarar görür.  Kendilerini zayıf veya hasta hissedebilmelerini söylemeye gerek bile yok! Besleyici bir maç öncesi yemek, çocukların optimum seviyelerde konsantre olmalarını sağlar. Sağlıklı bir yemek yiyen veya en azından sağlıklı atıştırmalık yiyen bir genç, bol miktarda karbonhidrattan oluşan besinlerle oynamak için, özellikle uzun süre ve iyi oynamak için kas enerjisine sahip olacaktır.

MAÇ ÖNCESİ BESLENME İPUÇLARI

Oyuncular maçtan iki ya da üç saat önce maç öncesi yemeği yemelidir. Maç saatinden 1 saat önce yemek yememeliler, çünkü bedenleri ilk yarısını yiyeceklerini sindirmek için harcayacak ve performanslarını azaltacak. Maç öncesi öğün kalorilerinin çoğunu karbonhidratlardan türeten yiyeceklerden oluşmalıdır, çünkü karbonhidratlar enerjiye diğer besinlerden daha hızlı ve daha verimli bir şekilde dönüşür. Performansı en çok arttıranlar için, gençler aşağıdakilerin bir kombinasyonunu seçmelidir:

-Makarna
-Ekmek
-Tavuk ya da Balık
-Gevrek
-Kepekli Tahıllar
-Meyve ve Sebzeler

Eğer oyuncu ve ailesi maç saatinden önce tam öğün yemek yemek istemiyorsa, sağlıklı bir atıştırmaya razı olabilirler. Maç öncesi iyi atıştırmalıklar:

-Simit
-Yoğurt
-Kurutulmuş veya taze meyve
-Enerji veya meyve çubukları
-Fıstık ezmesi veya peynir içeren tam tahıllı kraker

Daha büyük çocuklarla, ikinci yarıda enerjilerini ateşlemeye yardımcı olmak için yarıda bir çırpıda ağza atmalık muz veya onun gibi bir parça meyve getirmeleri teşvik edilmelidir.

Sporcuların maçların ikinci yarısında durgunluk hissetmeye başladığı ve performanslarının düşük olduğu fark edilirse, antrenman sırasında küçük bir deneme yapılabilir. Antrenmandan önce bazı sağlıklı atıştırmalıklar tüketmeleri istenerek enerji seviyelerinde bir fark olup olmadığı görülür. Eğer öyleyse, onlardan bu bilgiyi kullanmaları ve bedenlerini maç öncesi bu tür yiyeceklerle beslemeleri istenir.

Kaynak: altyapibasket.com